ROCCAS II

Rezumat

 

Obiectivul/ Scopul proiectului


Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului:


Facilitarea accesului populatiei din Regiunea Sud Vest Oltenia la servicii medicale de ξnalta calitate, orientate catre preventie, depistare precoce (screening), diagnostic si tratament precoce al leziunilor precanceroase colorectale.
Proiectul "Servicii medicale performante de preventie, diagnostic si tratament endoscopic in cancerul colorectal" va fi implementat in regiunea SV Oltenia si va avea impact asupra unui numar de 50.010 persoane, care vor participa la screening-ul pentru identifcarea persoanelor cu risc standard de cancer colorectal, din care 2.183 de pacienti (4.37% din grupul tinta) vor beneficia de servicii medicale de endoscopie digestiva inferioara (colonoscopie).
Nevoile grupului tinta au fost identificate de catre expertii Solicitantului - Universitatea de Medicina si Farmacie din Craiova in cadrul proiectului: "Programe de preventie, depistare precoce, diagnostic si tratament precoce al cancerului colorectal - etapa I". Aceste nevoi sunt: nevoia informarii asupra riscurilor generate de lipsa unor examene medicale periodice dupa varsta de 50 de ani; nevoia unor consulturi medicale preventive oferite cu titlu gratuit - foarte multe persoane din grupul tinta apartin categotiilor defavorizate; nevoia unor tratamente primare pentru afectiuni incipiente.
Beneficii pentru grupul tinta: o stare mai buna a sanatatii,vindecara rapida a unor probleme medicale depistate in faza incipienta,servicii medicale gratuite de preventie a cancerului colorectal.
Beneficii pe termen lung ale implementarii proiectului:
- Scade costul serviciilor medicale prin tratare in faza incipienta
- Creste durata de viata a grupului tinta
- Favorizeaza instalarea unui comportament corect in domeniul preventiei-atat din partea pacientilor, cat si din partea medicilor de familie

Obiectivele specifice ale proiectului:


1. Informarea si constientizarea a cel putin 60000 de persoane cu domiciliul in Regiune S-V Oltenia de importanta si necesitatea participarii la serviciile de screening al cancerului colorectal.
Acest obiectiv va fi atins prin implementarea A1.2 – Activitati de informare, educare, constientizare a grupului tinta al serviciilor de screening al cancerului colorectal.
2. Participarea a cel putin 50010 persoane la screening-ul pentru identifcarea persoanelor cu risc standard de cancer colorectal.
Acest obiectiv va fi atins prin implementarea activitatii A1.4 – Derularea screeningului pentru identificarea persoanelor cu risc standard de cancer colorectal
3. Furnizarea de servicii medicale de endoscopie digestiva inferioara (colonoscopie) de control la pacientii testati pozitiv la testul de hemoragii oculte sau pentru cei identificati ca avβnd risc crescut de cancer colorectal urmare a anamnezei pentru cel putin 2183 de pacienti (4.37% din grupul tinta).
Acest rezultat va fi atins prin implementarea activitatii A 1.5; pacientii vor beneficia de urmatoarele servicii:
- Endoscopie digestiva inferioara cu sedare, fara biopsie - colonoscopie flexibila pβna la cec pentru 873 de persoane;
- Endoscopie digestiva inferioara cu sedare, cu polipectomie si biopsie - colonoscopie flexibila pβna la cec pentru 1092 de persoane;
- Endoscopie digestiva inferioara cu sedare, cu biopsie - colonoscopie flexibila pβna la cec pentru 218 persoane.
4. Infintarea si functionarea unui Centru de preventie a cancerului colorectar in cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie din Craiova.
Acest obiectiv va fi atins prin implementarea activitatii A 1.6.
5. Asigurarea protectiei datelor cu caracter personal ale pacientilor inclusi in programul de screening (atat date medicale, cat si date non-medicale), prin contractarea unei firme specializate in prelucrarea.


Rezultate asteptate


1. Rezultate A 1.1:
• 7 echipamente medicale: Trusa videoendoscopie digestiva; Videocolonoscop; Videocolonoscop cu retroversie; Masina automata de spalat si dezinfectat endoscoape; Sistem integrat de digitizare a imaginilor; Monitor functii vitale; Defibrilator
• 1 pachet accesorii videoendoscopie
• 1 serviciu medical - analiza cantitativa hemorogii oculte (51.614 probe – teste FIT);
• 74 echipamente IT: 1 Server, 10 laptop-uri, 1 multifunctionala, 5 imprimante, 50 tablete, 2 scannere rapide, 5 SSD-uri externe
• 50 frigidere depozitare teste FIT
2. Rezultate A 1.2:
• 60.000 de persoane cu domiciliul in Regiune S-V Oltenia informate cu privire la importanta si necesitatea participarii la programul de screening al cancerului colorectal;
3. Rezultate A 1.3:
• 50.010 persoane cu domiciliul in Regiune S-V Oltenia mobilizate, in vederea participarii la programul de screening al cancerului colorectal;
4. Rezultate A 1.4:
• 50.010 consultatii preventive realizate;
• 44.187 consultatii post-efectuare procedura testare realizate;
5. Rezultate A 1.5:
• 2.183 de servicii medicale de endoscopie digestiva inferioara (colonoscopie) realizate.
• 2183 de pacienti (4.37% din grupul tinta) beneficiari de servicii medicale de endoscopie digestiva inferioara (colonoscopie) de control la pacientii testati pozitiv la testul de hemoragii oculte sau pentru cei identificati ca avβnd risc crescut de cancer colorectal urmare a anamnezei.
6. Rezultate A 1.6:
• 1 Centru de preventie a cancerului colorectal infintat in cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie din Craiova
• 1 Raport statistic cu privire la structura lotului mobilizat in vederea includerii in screening
• 1 Raport statistic cu privire la eficacitatea testarii FIT ca mijloc de selectie al candidatilor pentru colonoscopie
• 1 Raport statistic cu privire la metodologia optima de alegere a tipului de investigatie colonoscopica in functie de stratificarea lotului
7. Rezultate A 1.7:
• 20 deplasari/ luna in comunitati pentru personalul implicat in derularea screeningului
8. Rezultate A 1.8:
• Datele medicale statistice aferente unui numar de 50.010 persoane, colectate si raportate catre entitatea responsabila cu implementarea A 1.3 din Etapa I.
9. Rezultate A 2:
• 1 contract de achizitie servicii de protectie a datelor cu caracter personal;
• 1 procedura de notificare a incalcarii securitatii datelor cu caracter personal;
• 1 registru de evidenta a activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal;
• 1 analiza a riscurilor prezentate de prelucrarea datelor cu caracter personal
10. Rezultate A 3:
• 1 conferinta de presa pentru lansarea proiectului;
• 1 conferinta de presa pentru finalizarea proiectului;
• 10 anunturi presa publicate;
• 10 spoturi radio difuzate;
• 1 000 de pliante distribuite
• 100 postere afisate
11. Rezultate A 4:
• 14 rapoarte tehnice depuse;
• 14 cereri de rambursare depuse