Serviciul Financiar Contabil

Serviciul Financiar Contabil

Serviciul  Financiar-Contabilitate – are în componenţa sa :

Biroul Financiar

  •  activitate de învăţământ
  •  activitate cămine cantină
  •  evidenţă taxe de şcolarizare
  •  activitatea economică
  •  casierie

Biroul Contabilitate

  • gestiuni materiale

 

Serviciul Financiar-Contabilitate este condus de șeful de serviciu aflat in subordinea directorului economic . De asemenea, fiecare birou din structura Serviciului Finaciar-Contabilitate este condus de un şef de birou aflat în subordinea șefului de serviciu și a directorului Direcţiei Finaciar-Contabile.

BIROUL FINANCIAR

Activitatea financiară presupune în principal:

  • Întocmirea prognozei privind plăţile şi ridicările de numerar din Trezoreria statului.
  • Asigură efectuarea operaţiunilor de încasări şi plăţi atât prin Trezorerie, cât şi prin prin casieria  universităţii  pentru toate sursele de finanţare pe baza documentelor justificative;
  • Emite ordinele de plată, pe baza documentelor prezentate, după verificarea legalităţii plăţii şi încadrarea în angajamentele bugetare aprobate;
  • Primește şi verifică extrasele de cont de la Trezorerie şi bănci, se asigură de corectitudinea sumelor din acestea ;
  • Asigură legătura cu trezoreria şi cu băncile la care sunt deschise conturi;
  • Asigură evidenţa chitanţierelor utilizate la nivelul universităţii;
  • Răspunde de cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei specifice domeniului de activitate al biroului;
  • Întocmeşte zilnic registrele de casă în lei şi valută;
  • Asigură arhivarea documentelor pentru Direcţia Financiar –Contabilă;
  • Asigură evidenţa documentelor de corespondenţă pentru Direcţia Financiar-Contabilă;
  • Contabilizează lunar cheltuielile de personal pentru toate activitatile, pe baza centralizatoarelor statelor de salarii şi a situaţiilor recapitulative întocmite de Dircţia  Resurse Umane;
  • Întocmeşte balanţa de verificare lunară (sintetică şi analitică), situaţiile financiare trimestriale şi anuale, anexele şi rapoartele explicative de cheltuieli (titluri şi alineate);
  • Centralizează, verifică şi transmite situaţiile pentru monitorizarea lunară a veniturilor si cheltuielilor;
  • Întocmeşte situaţia lunară de monitorizare privind încasările, plăţile, cheltuielile de personal, pe fiecare activitate, precum şi situatia plăţilor restante;
  • Trimestrial şi anual, întocmeşte situaţiile financiare trimestriale sau anuale după caz care includ: bilantul contabil, contul de rezultat patrimonial si anexele  bilanţului contabil dar şi situaţia debitorilor, situatia creditorilor, raportul explicativ, adresele de înaintare şi note explicative în conformitate cu aplicarea prevederilor din legea contabilităţii şi conform normelor Ministerului de Finanţe, încheierea execuţiei bugetare anuale cu respectarea strictă a normelor care privesc închiderea conturilor contabile, întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare specifice instituţiilor publice;
  • Asigură analiza lunară a soldurilor conturilor de debitori, creditori, clienţi şi furnizori şi luarea de măsuri în vederea lichidării lor;
  • Ia măsuri pentru clarificarea tuturor soldurilor din balanţa de verificare, explicarea componenţei acestora;
  • Asigură evidenţa creditelor bugetare, a angajamentelor bugetare şi a angajamentelor legale, respectiv a conturilor 8060, 8062, 8066 şi 8067 pe fiecare activitate şi în cadrul acesteia pe articole şi alienate, conform clasificaţiei bugetare;
  • Asigură evidenţa contabilă a operaţiunilor conturilor în valută din venituri proprii;
  • Urmăreşte debitorii din taxe de şcolarizare şi ţine permanent legătura cu secretariatele facultăţilor în vederea încasării lor;
  • Asigură evidenţa creditorilor din taxe de şcolarizare, burse, garanţii, precum şi drepturi salariale neridicate;
  • Întocmeşte situaţiile solicitate de conducerea universităţii.

BIROUL CONTABILITATE

  • Urmăreşte înregistrarea cronologică şi sistematică, prelucrarea şi păstrarea informaţiilor cu privire la situaţia patrimonială şi rezultatele obţinute, atât pentru necesităţile proprii, cât şi în relaţiile cu băncile şi organele fiscale;
  • Asigură controlul operaţiunilor patrimoniale efectuate şi al procedeelor de prelucrare folosite, precum şi exactitatea datelor contabile furnizate;
  • Asigură evidenţa analitică şi sintetică pentru intrările şi ieşirile de materiale, obiecte de inventar şi mijloace fixe pentru toate activităţile;
  • Răspunde de respectarea Planului de Conturi, modelelor registrelor şi formularelor comune prinvind activitatea contabilă şi a normelor metodologoce emise de Ministerul Finanţelor privind întocmirea şi utilizarea acestora;
  • Respectă normele emise de Ministerul Finanţelor cu privire la întocmirea şi utilizarea documentelor justificative şi contabile pentru toate operaţiunile patrimoniale şi înregistrarea lor în contabilitate în perioada la care se referă;
  • Colaborează împreună cu Biroul Tehnic-Patrimoniu la inventarierea patrimoniului;
  • Efectuează confruntarea la inventariere şi valorifică rezultatele inventarierii în baza listelor de inventariere primite de la comisiile de inventariere a patrimoniului, în conformitate cu legislaţia specifică;
  • Transmite, primeşte, prelucrează confirmările de sold la inventarierea soldurilor şi ia toate măsurile pentru a evita prescrierea sumelor de încasat;
  • Întocmeşte jurnalele prevăzute de Legea contabilităţii: Registrul Jurnal, Registrul Inventar şi Cartea Mare;
  • Ţine evidenţa analitică şi sintetică pentru intrările şi ieşirile de materiale, obiecte de inventar, mijloace fixe pentru toate sursele de finanţare;

 

Personalul de executie, în realizarea obiectivelor corespunzatoare biroului din care face parte, respectă şi aplică legislaţia economico-financiară în vigoare şi îndeplineşte sarcinile stabilite în fişa postului.

Actualizat la 25.06.2024, 09:00