Facultatea de Medicină
Catedra: 15
Disciplina: Limba Engleza
FIŞA DISCIPLINEI
Universitatea | de Medicină şi Farmacie din Craiova | ||||||||||||||||
Facultatea | de Medicină | ||||||||||||||||
Specializarea | Medicină Generală | ||||||||||||||||
I. Denumire disciplină | Limba Engleza | Categoria: DF | |||||||||||||||
II. Structură disciplină (ore/săptămână) | |||||||||||||||||
Semestrul | Curs | Lucrări practice | Stagii clinice | Seminar | Proiect | ||||||||||||
An I sem 1 sau 2 | | 2 | - | - | - | ||||||||||||
An II sem 1 | | 2 | - | - | - | ||||||||||||
An II sem 2 | | 2 | - | - | - | ||||||||||||
| Obligatorie | Opţională | Facultativă | ||||||||||||||
III. Statutul disciplinei (se marchează cu X) | x | | | ||||||||||||||
| |||||||||||||||||
IV. | |||||||||||||||||
Şef disciplină: | |||||||||||||||||
Nume şi prenume: | Lector univ.dr. Rodica VELEA | ||||||||||||||||
Instituţia | Universitatea de Medicină şi Farmacie din Craiova | ||||||||||||||||
Catedră/Departament | nr. 15 | ||||||||||||||||
Titlul ştiinţific | Doctor în Ştiinţe Filologice | ||||||||||||||||
Gradul didactic | Lector | ||||||||||||||||
Încadrarea (norma de bazăas/ociat) | Normă de Baza | ||||||||||||||||
V. Obiective generale:
Acest curs este creat si pentru studentii incepatori si pentru cei avansati cae doresc sa-si dezvolte si sa- si extinda cunostintele lor de limba engleza in domeniul limbii engleze cu specific medical. Cursul oferă noţiuni de limba engleza generala precum si notiuni de limba engleza medicala Cursul dezvoltă si imbunatateste capacitatile de fluenta vorbirii, scriere, citire, pronuntie corecta ascultare, largire a vocabularului prin invatarea vocabularului de specialitate si le integreaza in comunicarea cu specific medical pentru studentii cu profil medical. De asemenea, asigură o reluare a cunostintelor de morfologie si sintaxa a limbii, integrate in limbajul de specialitate medical. Noţiunile însuşite vor constitui o bază pentru orice act de vorbire din domeniul medical in limba engleza.
Cursul urmăreşte predarea structurilor gramaticale de bază ale limbii engleze şi a vocabularului necesar pentru comunicarea generală. Partea referitoare la noțiunile de vocabular presupune: - Asimilarea termenilor de bază prin texe structurate corespunzător; - Inițierea și manipularea/oganizarea întâlnirilor – discuții: rezumarea și prezentarea principalelor probleme ale unui caz; - Prezentarea și susținerea unor opinii – discuții: exprimarea acordului și a dezacordului; - Echilibrrea avantajeor și a dezavantajelor – discuții : susșinerea unor opinii printr-o serie de cosecințe; - Elaborarea unor sugestii și recomandări – discuții : sugestii intens pozitive/negative; - Prezentarea alternativelor – discuții: justificarea alegerilor-alternativelor - Acceptarea și refuzarea unor idei și propueri-moduri politicoase, oficiale și standard; - Elaborarea argumentelor, oferirea unor motive, prezentarea unor consecințe, atenționarea în privința unor consecințe; - Rezumare și concluzii - moduri de abordare în cazul întreruperilor/abaterilor/digresiunilor; - Rezumarea punctelor principale, încheierea unei întâlniri; - Verificarea și discutare unor informații; - Oferirea unor informații generale, a unor instrucțiuni;
Cursul e constituit din 2 părţi componente, o parte pentru fiecare din primii 2 ani de studiu în cadrul facultăţilor din Universitatea de Medicina Si Farmacie. Cursul se desfăşoară începând cu nivelul prim-începător, se continuă cu nivelul intermediar, finalizându-se cu nivelul avansat.
Un obiectiv central îl constituie asimilarea de către studenţi a unor termeni tehnico-ştiinţifici care să le permită consultarea bibliografiei în domeniul respectiv, precum şi redactarea unor lucrări în limba engleză. Având în vedere faptul că studenţii au posibilitatea de a studia în străinătate în cadrul unor programe de tip “ Socrates, Erasmus”, cursul practic îşi propune să formeze şi să dezvolte capacitatea studenţilor de a comunica în limba engleză. Textele au fost selecţionate din cărţi şi reviste de specilitate în vederea introducerii gradate a termenilor tehnico-ştiinţifici, urmărindu-se în acelaşi timp reactualizarea şi imbogăţirea noţiunilor de limba engleză generală însuşite anterior. Cursul asigura un echilibru între engleza vorbită (activităţi comunicative aferente) şi conţinutul gramatical, între vocabularul activ şi pasiv, îmbunătăţirea sistematică a celor 4 abilităţi comunicative: vorbire, ascultare(înţelegere), citire şi scriere Discipline cu care se corelează: Anatomie, Biologie celulară, Biochimie, Biofizică, Fiziopatologie, Informatica Biostatistica
| |||||||||||||||||
VI.4. Seminar | | ||||||||||||||||
| | ||||||||||||||||
VI.5. Proiect (dacă este cazul) | | ||||||||||||||||
| | ||||||||||||||||
VII. Bibliografie 1. Bardi, Mirela, Măgureanu, Tania (project coordinator) – Prosper with English, English for Medicine and Pharmacy, Cavaliotti Publishing House, The British Council, Bucuresti, 1999 2. Dănilă, Viorica – Engleza pentru medici, Ed. Medicala, Bucuresti, 1993 (editia a II-a)
4. Velea, Rodica – English for Medical Professionals, Ed Sitech , Craiova, 2007
| | ||||||||||||||||
VIII. | | ||||||||||||||||
Competenţe | | ||||||||||||||||
Competenţe cognitive
| - întelegerea unui text medical; - dezvoltarea capacităţii de a performa în formularea clara in exprimarea orala si scrisa; -stapanirea unei pronuntii corecte, - abilitatea de a comunica independent oral si scris in relatia cu societatea si in special in domeniul medical. -luarea de notite in limba engleza -realizarea unui rezumat al unui articol medical, al unei discutii, al unei prezentari -intelegerea mai multor tipuri de pronuntii, imbunatatirea fluentei in vorbire | ||||||||||||||||
Competenţe tehnice sau profesionale
| - indeplinirea cerintelor stabilite in cadrul programei cursului practic; - realizarea de eseuri , rezumate si sondaje pe teme medicale ; - efectuarea unor prezentari in limba engleza independente pe teme prestabilite si sustinerea lor in cadrul colectivului ; - intelegerea si efectuarea testelor de evaluare periodice ; - efectuarea şi interpretarea testelor de limba engleza europene | ||||||||||||||||
Competenţe afectiv-valorice
| - capacitatea de a inţelege importanţa acordarii timpului necesar pregatirii profesionale si de a avea o atitudine corecta fata de necesitatea performantei in munca pe care o presteaza. - abilitatea de a cauta şi de a-şi insusii noţiunile noi in domeniu. - insusirea noţiunilor de munca in grup, colaborare inter- si intra-disciplinara. -importanta insusirii corecte a limbii engleze si a limbajului englez medical - importanta factorului uman in munca pe care o presteaza | ||||||||||||||||
IX. | |||||||||||||||||
Forme de activitate | Metode didactice folosite în procesul de predare - învăţare | ||||||||||||||||
Curs | expuneri tematice; expuneri pe teme de sinteză şi integrare; curs interactiv; verificarea fixării cunoştinţelor prin metode de tip feed-back; | ||||||||||||||||
Lucrări practice | traduceri, redactari de articole, rezumate si eseuri cu tematica medicala, diferite exercitii de tipul: pair work, group work, role-play, drills, multiple-choice exercises demonstraţie şi efectuare propriu-zisă a lucrărilor practice | ||||||||||||||||
Stagii clinice | | ||||||||||||||||
Proiect | | ||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
X. | |||||||||||||||||
Programe de recuperare | |||||||||||||||||
Recuperări absenţe | Nr. absenţe care se pot recupera | Locul desfăşurării | Perioada | Responsabil | Programarea temelor | ||||||||||||
3 absenţe /semestru | laboratoarele disciplinei de limba engleza | săptămânal şi ultima săptămână semestrială | cadrele didactice responsabile cu lucrările practice | conform programei analitice semestriale, afişată la fiecare început de semestru | |||||||||||||
Program de consultaţii/
cerc ştiinţific studenţesc | 2 ore /săptămână / cadru didactic
2 ore /săptămână / cadru didactic | laboratoarele disciplinei de limba engleza
laboratoarele disciplinei de limba engleza | săptămânal
săptămânal | cadrele didactice responsabile cu lucrările practice şi cursuri
cadrele didactice responsabile | conform programei analitice semestriale, afişată la fiecare început de semestru
conform temelor de cercetare ale disciplinei | ||||||||||||
Program pentru studenţii slab pregătiţi | 2 ore /săptămână / cadru didactic | laboratoarele disciplinei de limba engleza | săptămânal | cadrele didactice responsabile cu cursurile practice | conform situaţiei individuale a studenţilor | ||||||||||||
| |||||||||||||||||
XI. | |||||||||||||||||
Forma de activitate | Evaluare (scris, scris şi oral, oral, test, aplicaţie practică, altele) | Procent din nota finală | |||||||||||||||
| Formativă | Periodică | Sumativă | | |||||||||||||
Curs | oral | scris | scris | 10% | |||||||||||||
Lucrări practice | oral + aplicaţie practică | scris, test | scris+aplicaţie practică | 15% | |||||||||||||
Stagii clinice | | | | | |||||||||||||
Seminar | | | | | |||||||||||||
Proiect | | | | | |||||||||||||
Examen | | | | | |||||||||||||
Colocviu | | | | | |||||||||||||
Verificare | | | scris + aplicaţie practică | 75% | |||||||||||||
| |||||||||||||||||
XII. | |||||||||||||||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) | |||||||||||||||||
Programare ore | Locul desfăşurării | Responsabil | |||||||||||||||
lunar, ultima zi de vineri, orele 11-13 | laboratoarele disciplinei de limba engleza | Şef de Disciplină | |||||||||||||||
Data: 20.02.2009
Titular curs
Lect. univ. Dr. Rodica Velea
Anul I Semestrul I si II
Conţinutul lucrării practice:
Săptă-mâna | Titlu | Activităţi | Gramatică | Funcţii ale textului | Exerciţii | Număr de ore afectat |
1 2 | Sleep and Dreams | Lectura şi înţelegerea textului Discutie liberă | Substantivul Pluralul substantivelor Genitivul | Structura unui text ştiinţific | Întrebări legate de conţinutul textului gap filling idei principale sinonime | 4 |
3 | Sleep | Lectura Conversatie Ascultare Redactare | Adjectivul Gradele de comparaţie ale sale | Structuri complexe ale limbii engleze Rezumarea unui text | Exerciţii cu structurile studiate/ pe bază de text la text | 2 |
4 5 | The Human Body | Lectura si întelegerea textului Conversatie Discuţie liberă | Articolul -hotărât -nehotărât -zero | Conţinut nu lingvistic descrieri | Exerciţii cu articolul / referitoare la text | 4 |
6 7 | The Cardio-vascular System | Brainstorming Lectura si întelegerea textului Conversatie Discuţie liberă | Prezent simplu | Reactualizarea unor cunoştinţe anterioare de limbă engleză | Activităţi pre-lectură Idei principale Exerciţii cu prezentul simplu | 4 |
8 9 | Headaches | Ascultare Conversatie Redactare Lectura si întelegerea textului | Prezent continuu | Structuri complexe ale limbii engleze Rezumarea unui text | Exerciţii cu prezentul continuu gap filling Discuţie liberă | 4 |
10 11 | CPR | Brainstorming Lectura si întelegerea textului Discuţie liberă | Past tense simple | Pair work Group work | Exerciţii pe bază de text /Past tense simple sinonime antonime Definirea unor noţiuni de bază | 4 |
12 13 | Nutrition | Lectura si întelegerea textului redactare conversaţie | Past tense continuous | Rezumarea unui text Extragerea ideilor principale | Exerciţii de vocabular Exerciţii cu Past tense continuous | 4 |
14 | Recapitulare | Ascultare Conversatie Redactare Lectura si întelegerea textului Evaluare | | | Exerciţii tip grilă gap filling reformulare rezumare text, etc. | 2 |
15 16 | Connections/ Choosing a Medical School | Discuţie monitorizată Lectura si întelegerea textului Ascultare | Present Perfect Simple | Obţinerea de noi informaţii Redactarea unei scrisori | Exerciţii cu Present Perfect simple exerciţii de redactare discuţie liberă | 4 |
17 18 | Medical Hierarchies and Specialities | Lectura si întelegerea textului Ascultare Redactare | Present Perfect Continuous | Moduri de adresare Probleme de pronunţie | Pair work, Group work Exerciţii cu Present Perfect continuous | 4 |
S19 S20 | Communication Skills in Medicine | Ascultare Conversatie Redactare Lectura | Past Perfect Simple | Teme pentru redactare unor eseuri Întrebări şi răspunsuri | Group work Redactarea unui dialog Lectură intensivă | 4 |
21 22 | Talking to Patients | Ascultare Conversatie Redactare Lectura | Past Perfect Continuous | Topica întrebărilor Limbaj funcţional: descrierea şi examinarea unui pacient | Group work Redactarea unui dialog Completarea fişei personale a pacientului | 4 |
23 | Breaking Bad News | Ascultare Conversatie Redactare Lectura | Future Tense Simple | Luarea notiţelor în timpul cursurilor Redactarea unei scrisori Completarea fişei personale a pacientului | Discuţii în grup Exerciţii cu Future Tense Simple | 2 |
24 25 | Vitamins, Minerals and Natural Nutrients | Ascultare Conversatie Redactare Lectura | Future Tense Continuous | Introducere vocabular nou Solicitarea concluziilor | Exprimarea acordului/dezacordului discuţii în grup formularea unor întrebări Completarea unei diagrama Exerciţii cu Future Tense Continuous | 4 |
26 27 | Euthanasia | Discuţie monitorizată Conversatie Lectura | Pronumele personal. Pronumele şi adjectivul posesiv Pronumele şi adjectivul demonstrativ | Introducere vocabular nou | Exerciţii cu pronumele şi adjectivele studiate | 4 |
28 | Recapitulare | | | | Exerciţii de tip grilă: multiple choice gap filling reformulate text summarizing, etc. | 2 |
Anul II Semestrul I si II
Conţinutul lucrării practice:
Săpt | Numele lectiei | Activităţi | Gramatică | Funcţii ale textului | Exerciţii | Numărul de ore afectat |
S1, S2 | Blood | Lectura Redactare Conversatie | Present Conditional | Structurarea unui text stiintific; folosire contextuala a limbajului | Comprehension questions; gap filling; idei principale; sinonimie; word-forms; formularea de predictii | 4 ore |
S3 S4 | Laser Surgery | Lectura Redactare Conversatie Ascultare | Propozitiile Conditionale | Derivarea; alcatuirea unei liste; redactarea de intrebari in vederea discutiei. | Exercitii cu propozitiile conditionale; Detectarea de afirmatii adevarate /false , etc | 4 ore |
S5 S6 | Ways with Medical Words | Lectura Conversatie Ascultare Redactare | Concordanta timpurilor la modul indicativ. | Introducerea vocabularului de specialitate, dezvoltarea vocabularului de specialitate | Exercitii cu concordanţă; discutie libera, multiple choice, completarea unui tabel. | 4 ore |
S7 S8 | A Kaleidoscope | Lectura si Intelegere a textului Discutie libera | Numeralul cardinal/ Numeralul ordinal | Solicitarea de cunostinte de specialitate; a terminologiei acumulate pe parcurs | Activitati preliminarii citirii textului; rezumare a ideilor; exercitii gramaticale; identificarea sursei unor fragmente, etc | 4 ore |
S9 S10 | The First Use of Anaesthetic | Lectura Ascultare Intelegere Discutie | Pronumele reflexiv; Adverbul: gradele de comparatie; topica în propoziţie | Exersarea structurilor gramaticale complexe, exersarea abilitatilor de a rezuma un text. | Exercitii cu partile de vorbire studiate gap filling; discutie libera; rezumarea textului | 4 ore |
S11 S12 | The Lancet | Brainstorming Lectura si intelegere a textului | Prepoziţia | Lucru in echipa; structuri complexe de limba; | Exercitii cu prepozitii Exercitii pe baza textului; sinonime; antonime; definrea unor concepte. | 4 ore |
S13 S14 | Feelings | Lectura si intelegere a textului Redactare Discutie | Relatori | Rezumare a textului; extragerea ideilor principale; alcatuirea si completarea unui tabel | Exercitii cu fraze complexe; exercitii de vocabular; exercitii de redactare a unui text complex | 4 ore |
S15 | Recapitulare | Lectura Scriere Discuţie Evaluare | | | Exercitii gramaticale punandu-se accentul pe partile de vorbire si structurile studiate in semestrul anterior | 2 ore |
S16 S17 | Smoking | Discutie dirijata Lectura si inţelegerea textului Redactare | Concordanta timpurilor in subordonata circumstantiala temporala | Receptarea de informatii noi; redactarea unei adrese oficiale; formularea de opinii personale | Exercitii cu problema de gramatica studiata; exercitii de redactare; discutie libera | 4 ore |
S18 S19 | Risks for Breast Cancer | Discutie Redactare Lectura si intelegerea textului | Verbele modale: can/could, may/might, must/to have to | Prezentare; Formule de adresare; pronuntie; planificarea unui discurs | Discutii pe grupuri de lucru; Exercitii cu timpul studiat; alcatuirea unei statistici si prezentarea de concluzii | 4 ore |
S20 S21 | Controversial Topics in Medicine | Discutie Ascultare Redactare Lectura | Verbele modale: should, would, ougt to, need, to be to | Redactare a unui text pe o tema data; Exprimarea opiniei; exprimarea acordului/dezacordului | Discutie pe grupuri de lucru; Redactarea unui dialog; lectura intensiva; luarea de notite | 4 ore |
S22 S23 | Surgery | Discutie Ascultare Redactare unui text Lectura | Diateza Pasiva | Vocabular specific temei; folosirea contextuala a expresiilor; reformulare | Discutii pe grupuri de lucru; completarea unei fise medicale; ascultarea si intelegerea unui text; reformularea unei fraze; | 4 ore |
S24 S25 | Abstracts of Scientific Papers | Discutie Ascultare Redactare Lectura | Derivarea si compunerea cuvintelor in Limba Engleza | Luarea de notite in timpul discursului; redactarea unui rezumat; prezentarea formala | Ascultare in scopul preluarii de informtii specifice; discutii de grup; argumentare; alcatuirea unui text stiintific | 4 ore |
S26 S27 | Immunological Aspects of Ovarian Function: Role of Cytokines | Lectura Redactare | | Vocabular specific; implicarea audientei in discurs; formulrea unei concluzii | Formularea acordului sau dezacordului; completarea unei diagrame; alcatuirea efectiva a unui rezumat pe o tema data, ca urmare a unui proiect efectuat acasa | 4 ore |
S28 | Redactare CV, Scrisoare de motivare
Recapitulare | | | | Exercitii cu problemele de gramtica studiate pe parcursul anului; multiple choice; gap filling; reformulare; rezumarea unui text, etc. | 2 ore |