Facultatea de Medicină
Catedra: Nr. 15 - Medicina Fizica si Recuperare – Limbi Moderne – Educaţie fizică
Disciplina: Limba franceză
FIŞA DISCIPLINEI
Universitatea | de Medicina si Farmacie din Craiova | ||||||||||||||||
Facultatea | de Medicina | ||||||||||||||||
Specializarea | Limba franceza | ||||||||||||||||
I. Denumire disciplină | Limba franceza | Categoria: Curs practic | |||||||||||||||
II. Structură disciplină (ore/săptămână) 2 ore / săptămână | |||||||||||||||||
Semestrul | Curs | Lucrări practice | Stagii clinice | Seminar | Proiect | ||||||||||||
I | 28 | | | | | ||||||||||||
II | 28 | | | | | ||||||||||||
| Obligatorie | Opţională | Facultativă | ||||||||||||||
III. Statutul disciplinei (se marchează cu X) | X | | | ||||||||||||||
| |||||||||||||||||
IV. | |||||||||||||||||
Şef disciplină: | |||||||||||||||||
Nume şi prenume: | ILIE CATALIN | ||||||||||||||||
Instituţia | UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE DIN CRAIOVA | ||||||||||||||||
Catedră/Departament | Medicina Fizica si Recuperare – Limbi Moderne – Educaţie fizică | ||||||||||||||||
Titlul ştiinţific | Lector uiversitar dr. | ||||||||||||||||
Gradul didactic | Lector universitar dr. | ||||||||||||||||
Încadrarea (norma de bază/asociat) | Titular – norma de baza | ||||||||||||||||
V. Obiective generale: Crearea disponibilităţii studenţilor de a se exprima fluent în limbajul medical si farmaceutic
Obiective specifice: Înţelegerea unui text cu specific medical si farmaceutic de către studenţi. Posibilitatea acestora de a conversa liber in limba franceza in situaţii diverse de comunicare, folosind mai ales limbajele de specialitate.
Discipline cu care se corelează: Aproximativ cu toate domeniile de specialitate | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
VI. | |||||||||||||||||
Conţinutul disciplinei | Nr. ore/săpt. | ||||||||||||||||
VI.1. Curs (capitole / subcapitole) | |||||||||||||||||
SEMESTRUL I 1. Introducere 2. Internetul – un precedent pentru bolile rare 3. Anatomia funcţionala a creierului 4. Traumatismele craniene : supraveghere indispensabila 5. Anatomia inimii 6. Epilepsia 7. Convulsiile si echivalentele epileptice simptomatice 8. Infecţia urinara la adult 9. Tratamentul hormonal substitutiv acest necunoscut 10. Tinerii si chirurgia estetica 11. Adolescentul – riscurile de tulburări de comportament. Depresia 12. Bolile inflamatorii ale intestinului 13. Aerofagie, balonare si flatulenta 14. Apendicita 15. Anemia 16. Astmul 17. Bronşita 18. Bolile genetice rare 19. Bolile stomacului 20. Diabetul : prevenire si tratament 21. Despre pericolul ultravioletelor 22. Acneea 23. Mecanismele cancerului 24. Gripa (I) – prevenire, diagnostic, tratament 25. Gripa (II) 26. Frigiditatea: cauze si explicaţii 27. Impotenta 28. Recapitulare | 2 ore/sapt.
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 | ||||||||||||||||
SEMESTRUL II 1. Cum sa renunţam la fumat 2. Bolile tiroidei 3. Metodele contraceptive 4. Secretul medical. Pentru o relaţie de încredere 5. Rolul si importanta antibioticelor 6. Vitaminele si importanta lor 7. Alergiile: prevenire si tratament 8. Accidentul vascular cerebral 9. Cum sa trăim sănătos 10. Ciroza: modalitati de tratare 11. Leucemiile cronice 12. Obezitatea. Cum se poate preveni ? 13. Contracturile musculare 14. Despre transplant 15. Difuzia osoasa a antibioticelor 16. Bolile infecţioase 17. Boli de nutriţie si metabolism 18. Cauzele infecţiilor respiratorii 19. Grefa intestinala la adulţi – o speranţa reala 20. Bolile cardiace 21. Noii alergeni alimentari 22. Cum combatem sedentarismul ? 23. Purpura reumatoida in cursul tuberculozei pulmonare 24. Trombozele venoase cerebrale 25. Cum prevenim SIDA ? 26. Despre stres 27. Rolul si importanta internetului medical 28. Recapitulare finala | 2
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
| ||||||||||||||||
| | ||||||||||||||||
VI. 2. Lucrări practice (dacă este cazul ) | | ||||||||||||||||
VI.3. Stagii clinice (dacă este cazul) SEMESTRUL I |
| ||||||||||||||||
SEMESTRUL II |
| ||||||||||||||||
VI.4. Seminar | | ||||||||||||||||
| | ||||||||||||||||
VI.5. Proiect (dacă este cazul) | | ||||||||||||||||
VII. Bibliografie | | ||||||||||||||||
Catalin, Ilie, Le français médical – cours pratique, Editura Medicala Universitara Craiova, 2003; Catalin, Ilie, Le français médical et pharmacéutique, Editura Sitech, Craiova, 2005; Catalin, Ilie, Exercices de français médical, Editura Sitech, Craiova, 2006 | | ||||||||||||||||
VIII. | | ||||||||||||||||
Competenţe | | ||||||||||||||||
Competenţe cognitive
| Capacitatea studenţilor de a se exprima liber in limba franceza scrisa si vorbita cu specific medical si farmaceutic. | ||||||||||||||||
Competenţe tehnice sau profesionale
| Studentii vor fi capabili sa converseze pe baza unui text de specialitate, de a initia si de a sistine dialoguri | ||||||||||||||||
Competenţe afectiv-valorice
| Valorificarea cunoştinţelor dobândite de către studenţi in cadrul Cursului practic de limba franceza cu specific medical si farmaceutic prin interferenta cu alte discipline de profil | ||||||||||||||||
IX. | |||||||||||||||||
Forme de activitate | Metode didactice folosite în procesul de predare - învăţare | ||||||||||||||||
Curs | Curs practic; Exerciţii si traduceri de specialitate; Iniţierea de conversaţii pe o anumita tema; Stimularea creativităţii studentelor prin crearea de dialoguri libere; Audierea unui text medical sau farmaceutic, urmata de explicaţii si discuţii axate pe subiectul respectiv. | ||||||||||||||||
Lucrări practice | | ||||||||||||||||
Stagii clinice | | ||||||||||||||||
Proiect | | ||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
X. | |||||||||||||||||
Programe de recuperare | |||||||||||||||||
Recuperări absenţe | Nr. absenţe care se pot recupera | Locul desfăşurării | Perioada | Responsabil | Programarea temelor | ||||||||||||
7 | Sala 233, U.M.F. Craiova | In conformitate cu programul stabilit de către Decanatul facultăţii | Lector univ. dr. Ilie Catalin | | |||||||||||||
Program de consultaţii/
cerc ştiinţific studenţesc |
Vineri intre orele 16 si 18 |
U.M.F. Craiova, sala 233 |
Pe toata durata celor doua semestre |
Lector univ.dr. Ilie Catalin |
Se realizează împreuna cu studenţii, in funcţie de preferinţele si interesul ştiinţific al acestora | ||||||||||||
Program pentru studenţii slab pregătiţi | Nu este cazul | | | | | ||||||||||||
| |||||||||||||||||
XI. | |||||||||||||||||
Forma de activitate | Evaluare (scris, scris şi oral, oral, test, aplicaţie practică, altele) | Procent din nota finală | |||||||||||||||
| Formativă | Periodică | Sumativă | | |||||||||||||
Curs | | | | | |||||||||||||
Lucrări practice | | | | | |||||||||||||
Stagii clinice | | | | | |||||||||||||
Seminar | | | | | |||||||||||||
Proiect | | | | | |||||||||||||
Examen | | | | | |||||||||||||
Colocviu | | Oral si scris | Scris | 100% | |||||||||||||
Verificare | | | | | |||||||||||||
| |||||||||||||||||
XII. | |||||||||||||||||
Programe de orientare şi consiliere profesională (2 ore/lună) | |||||||||||||||||
Programare ore | Locul desfăşurării | Responsabil | |||||||||||||||
Joia intre orele 16 si 18 | Sala 233 – U.M.F. Craiova | Lector univ.dr. Catalin Ilie | |||||||||||||||
Data: 17.02.2009
Titular curs,
Lector univ. dr. Ilie Catalin