PROIECT
DE PARTENERIAT EDUCATIV
A. DENUMIREA PROIECTULUI
TITLUL: EGALITATEA DE ŞANSE
DOMENIUL: civic – educaţie pentru drepturile omului
TIPUL DE PROIECT: la nivel local
B. APLICANTUL
COORDONATOR DE PROIECT
· Societatea Studenţilor Craioveni în Asistenţă Medicală şi Moaşe – SSCAMM, Craiova, Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe;
- Vicepreşedinte SSCAMM, Ana-Maria Lecu;
PARTENERI
· Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe, din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie;
· Decan, prof. unv. Dr. ANCA PĂTRAŞCU;
· Dr. Bogdan Virgil Cotoi;
· Şcoala Specială „Sfântul Vasile” Craiova;
- Director, prof. Florentina Bălaşa
· Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj.
- Inspector, Georgică Bercea-Florea
C. CONTEXT
ARGUMENT
Parteneriatul educaţional trebuie privit nu doar ca un concept, ci ca o modalitate de a educa o atitudine în sprijinul dezvoltării societăţii prin prisma educativă, a dezvoltării unui comportament social corect, pozitiv şi tolerant al membrilor acesteia.
Parteneriatul este unul dintre cuvintele cheie ale pedagogiei contemporane şi presupune participarea la o acţiune educativă comună - la interacţiuni constructive, acceptate de către toţi partenerii, la comunicare şi interrelaţionare.
Acest proiect are menirea de a promova voluntariatul în rândul studenţilor medicinişti, prin implicarea viitoarelor cadre medicale în acţiuni care vizează egalitatea de şanse şi atitudinea nediscriminatorie, punând alături tinerii care se formează comportamental pentru a activa într-un domeniu social şi elevii cu cerinţe educative speciale. Proiectul presupune derularea unor activităţi în urma cărora studenţii să valorifice adevăratele valori morale şi să manifeste un comportament NEDISCRIMINATOR şi TOLERANT .
Studenţii, elevii şi cadrele didactice vor avea parte de câştiguri informaţionale şi morale, obţinând un plus de valoare în vederea conturării, modelării şi dezvoltării personalităţii.
D. DESFĂŞURAREA PROIECTULUI
SCOPUL:
- dezvoltarea unor relaţii de colaborare, cooperare, cunoaştere reciprocă şi întrajutorare;
- promovarea voluntariatului, ca fiind o activitate civică firească.
OBIECTIVE:
Ø să se stabilească relaţii interpersonale;
Ø să se cultive relaţii de prietenie şi de afectivitate în cadrul grupului;
Ø să se dezvolte spiritului civic;
Ø să se manifeste un comportament social corect, pozitiv, nediscriminator;
Ø să se desfăşoare acţiuni caritabile, de întrajutorare;
Ø să se manifeste atitudini pozitive, în spiritul egalităţii de şanse.
GRUP ŢINTĂ:
Ø studenţi;
Ø membri ai SSCAMM;
Ø elevi cu cerinţe educative speciale din Şcoala Specială „Sfântul Vasile”, Craiova.
ECHIPA DE LUCRU:
Ø Ana-Maria Lecu
Ø Haricleea Nicolau
DURATA: Semestrul al II-lea, anul 2013-2014
ACTIVITĂŢI PROPUSE:
Ø vizionarea unei piese de teatru
Ø vizite la Şcoala Specială „Sfântul Vasile”;
Ø strângere de fonduri pentru elevii de la Şcoala Speciala „Sfântul Vasile”.
METODE ŞI TEHNICI:
Ø conversaţia;
Ø demonstraţia;
Ø problematizarea;
Ø jocul didactic;
Ø metode interactive de grup.
RESURSE MATERIALE:
Ø vizionarea punerii în scenă a piesei ”Doar femei”, cu Haricleea Nicolau;
Ø fotografii;
Ø invitaţii;
Ø postere.
RESURSE UMANE:
Ø studenţi, membri ai SSCAMM;
Ø elevi ai Şcolii Speciale „Sf. Vasile” Craiova;
Ø cadre didactice universitare.
PLANIFICAREA ACTIVITATILOR: Aprox. 5-6/an universitar
Nr. crt. |
Perioada |
Activitatea |
Locul desfăşurării |
1. |
Martie |
Eveniment caritabil-vizionarea unei piese de teatru |
Cafe Teatru Play
|
2. |
Martie |
„Toţi suntem copii”-Vizita studenţilor din Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală la Şcoala Specială „Sfântul Vasile” |
Şcoala Specială „Sfântul Vasile”
|
3. |
Iunie |
Eveniment caritabil-vizionarea unei piese de teatru |
Cafe Teatru Play
|
E. EVALUAREA PROIECTULUI:
Se va face la sfârşitul colaborării, de către părţile implicate în parteneriat, astfel:
Ø chestionare;
Ø portofolii şi albume de fotografii;
Ø realizarea unei mape a parteneriatului.
PROIECT DE PARTENERIAT
EDUCATIV
A. DENUMIREA PROIECTULUI
TITLUL: „CARTEA, NEPREŢUITĂ COMOARĂ”
DOMENIUL: cultural
TIPUL DE PROIECT: la nivel local
B. APLICANTUL
COORDONATORI DE PROIECT
· Societatea Studenţilor Craioveni în Asistenţă Medicală şi Moaşe – SSCAMM, Craiova, Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe
- Vicepreşedinte SSCAMM, Ana-Maria Lecu;
PARTENERI
- Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe, din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie;
- Decan, prof. unv. Dr. ANCA PĂTRAŞCU;
- Dr. Bogdan Virgil Cotoi;
- Biblioteca Judeţeană „Alexandru şi Aristia Aman”
Director Lucian Dindirică
C. CONTEXT
ARGUMENT
Parteneriatul educaţional trebuie privit nu doar ca un concept ci ca atitudine adoptată în sprijinul dezvoltării societăţii prin prisma educativă, a culturalizării membrilor acesteia.
Parteneriatul este unul dintre cuvintele cheie ale pedagogiei contemporane şi presupune participarea la o acţiune educativă comună - la interacţiuni constructive, acceptate de către toţi partenerii, la comunicare şi interrelaţionare.
Acest proiect are menirea de a pune alături o importantă instituţie din domeniul culturii – Biblioteca Judeţeană şi un grup de studenţi ai FMAM din Craiova; şi presupune derularea unor activităţi al căror principal beneficiar să fie studenţii care, descoperind lumea minunată a cărţilor din lăcaşul misterios al bibliotecii, îşi vor lărgi orizontul de cunoaştere, vor descoperi şi preţui cultura, dar şi pasiunea cu care citim, atunci când ţinem cartea în braţe, precum şi mirosul de cerneală abia tipărită.
Devenind cititori şi prieteni fideli ai bibliotecii, studenţii şi cadrele didactice universitare, vor avea parte de câştiguri informaţionale, obţinând şi un plus de valoare în conturarea, modelarea si dezvoltarea personalităţii.
D. DESFĂŞURAREA PROIECTULUI
SCOPUL:
Cultivarea dragostei şi a respectului faţă de carte, stimularea interesului studenţilor pentru a citi texte variate, căci … „nu-i altă mai frumoasă şi de mai folos în viaţa omului zăbavă decât cetitul cărţilor” (Miron Costin)
OBIECTIVE:
Ø să se descopere importanţa cărţii în viaţa omului;
Ø să se cunoască rolul bibliotecii într-o societate modernă şi să utilizeze serviciile acesteia;
Ø să fie capabil să selecteze cărţi în raport cu vârsta, aptitudinile, interesele fiecăruia;
Ø să se cunoască rolul sălii de lectură şi să efectueze lectura unor materiale în incinta ei;
Ø să se desfăşoare un program intensiv de lectură a unor cărţi cu diferite tipuri de texte;
Ø să contribuie la mărirea fondului de carte al bibliotecii.
GRUP ŢINTĂ:
Ø studenţii de la FMAM din Craiova;
ECHIPA DE LUCRU:
Ø Ana Maria Lecu;
Ø Simona Maria Moldoveanu
Ø Bibliotecar;
DURATA: semestrul al II-lea al anului şcolar 2013-2014;
ACTIVITĂŢI PROPUSE:
Ø vizite la Biblioteca judeţeană;
Ø activităţi de audiţie sau vizionare;
Ø programe artistice;
Ø schimb de experienţă.
METODE ŞI TEHNICI:
Ø conversaţia;
Ø demonstraţia;
Ø metode interactive de grup;
Ø chestionarul.
RESURSE MATERIALE:
Ø depozitul de carte;
Ø amfiteatrul FMAM;
Ø film tematic;
Ø materiale diverse pentru realizarea unor lucrări practice.
RESURSE UMANE:
Ø studenţi;
Ø reprezentanţi ai Bibliotecii Judeţene;
Ø cadre didactice universitare;
Ø bibliotecari.
PLANIFICAREA ACTIVITATILOR:
Nr. Crt |
Perioada |
Activitatea |
Locul desfăşurării |
1. |
Aprilie 2014 |
Importanţa cărţii în viaţa de zi cu zi-vizionarea unui film tematic; donarea unei cărţi pentru biblioteca judeţeană „Alexandru şi Aristia Aman”, Craiova.
|
Amfiteatru FMAM |
2. |
Aprilie 2014 |
„Prietenii cărţilor”- înscrierea studenţilor la bibliotecă. |
Biblioteca Judeţeană „Alexandru şi Aristia Aman”, Craiova. |
E. EVALUAREA PROIECTULUI:
Se va face la sfârşitul colaborării, de către părţile implicate în parteneriat, astfel:
Ø aplicarea de chestionare;
Ø portofolii întocmite de studenti;
Ø realizarea unei mape a parteneriatului.
PROIECT DE PARTENERIAT
EDUCATIV
A. DENUMIREA PROIECTULUI
TITLU: IMPORTANŢA IGIENEI CORPORALE A COPILULUI
DOMENIU: Educaţie sanitară
TIPUL DE PROIECT: la nivel local
B. APLICANTUL
COORDONATOR DE PROIECT
Societatea Studenţilor Craioveni în Asistenţă Medicală şi Moaşe – SSCAMM, Craiova, Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe
· Cenzor SSCAMM, Simona Maria Moldoveanu
· Vicepreşedinte SSCAMM, Ana-Maria Lecu
PARTENERI
Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe, din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie, Craiova
Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj
- Inspector, Georgică Bercea-Florea
C. CONTEXT
ARGUMENT
Parteneriatul educaţional trebuie privit, nu doar ca un concept, ci ca o modalitate de a educa o atitudine, în scopul dezvoltării societăţii prin prisma educativă. Parteneriatul este unul dintre cuvintele cheie ale pedagogiei contemporane şi presupune participarea la o acţiune educativă comună.
În cadrul acestui proiect, acordăm o mare importanţă igienei corporale, ce trebuie ştiută pentru conservarea stării de sănătate, încă de la vârsta copilăriei. Igiena reprezină îngrijirea şi curăţarea pielii în fiecare zi; cu cât păstrăm un nivel ridicat de igienă personală, cu atât vizitele la medic vor fi mai rare, iar riscul de răspândire al micro-organismelor scade. Igiena studiază acţiunea factorilor de mediu asupra sănătăţii populaţiei, în vederea prevenirii îmbolnăvirilor, a ţinerii sub control a riscurilor de mediu, a scăderii expunerii la factorii de risc a populaţiei.Promovăm voluntariatul în rândul studenţilor medicinişti, în colaborare cu grădiniţele din Craiova în scopul însuşirii obiceiurilor care ne ajută să ne păstram sănătatea. Acestea sunt modalităţi simple şi eficiente de a rămâne sănătoşi şi de a fi o prezenţă plăcută pentru cei din jurul nostru. Curăţenia corporală contribuie nu doar la prevenirea bolilor, dar are şi o influenţă asupra bunei dispoziţii, permiţând şi o mai bună integrare a copilului în mediul social.
Ceea ce ne propunem să realizăm prin desfăşurarea acestui proiect este educaţia pentru sănătate, ce reprezintă drumul cel mai scurt prin care noţiunile şi concepţiile medicale cu cel mai practic caracter practic, penetrează în rândul populaţiei sub forma unor reguli şi norme.
La sfârşitul acestui proiect ambele părţi, atât studenţii, cât şi cei mici, vor avea câştiguri morale şi informaţionale.
D. DESFĂŞURAREA PROIECTULUI
SCOPUL
· dezvoltarea unor relaţii de colaborare, cooperare, cunoaştere reciprocă;
· explicarea tehnicilor de conservare a sănătăţii încă din copilărie;
· promovarea voluntariatului, ca fiind o activitate civică firească.
OBIECTIVE
· explicarea rolului igienei asupra copilului la grădiniţele din Craiova;
· verificarea constanţei realizării igienei în cadrul copiilor de la grădiniţe;
· prevenirea apariţiei infecţiilor;
· prevenirea răspândirii micro-organismelor.
GRUP ŢINTĂ
· membri ai SSCAMM;
· copii ai grădiniţelor din Craiova.
ECHIPA DE LUCRU
· Simona Maria Moldoveanu
· Ana-Maria Lecu
DURATA
Semestrul al II-lea, al anului 2013-2014, lunile aprilie-mai.
ACTIVITĂŢI PROPUSE
· reliefarea importanţei igienei copilului;
· prezentări demonstrative;
· desene tematice;
· fişă de evaluare.
METODE ŞI TEHNICI
· conversaţia;
· demonstraţia;
· evaluarea;
· metode interactive de grup;
· realizarea de desene tematice.
RESURSE MATERIALE
· prezentare despre importanţa igienei copilului;
· fotografii;
· desene tematice.
· filme educative
· săpun, pastă de dinţi, periuţă de dinţi
RESURSE UMANE
· studenţi, membri ai SSCAMM;
· copii ai grădiniţelor din Craiova.
PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR
Nr. crt. |
Perioada |
Activitatea |
Locul desfăşurării |
1. |
aprilie |
Prezentarea importanţei igienei asupra copilului |
Grădiniţele din Craiova |
|
aprilie |
Aplicarea unui test de evaluare a igienei |
Grădiniţele din Craiova |
2. |
mai |
Verificarea testului aplicat pentru igiena copilului |
Grădiniţele din Craiova |
E. EVALUAREA PROIECTULUI
Se va face la sfârşitul colaborării, de către părţile implicate în parteneriat, astfel:
· teste de evaluare a igienei;
· portofolii şi albume de fotografii;
· realizarea unei mape a parteneriatului.
PROIECT
DE PARTENERIAT EDUCATIV
A. DENUMIREA PROIECTULUI
TITLUL: Spune DA sănătăţii !
DOMENIUL: social-educativ
TIPUL DE PROIECT: la nivel local
B. APLICANTUL
COORDONATOR DE PROIECT
v Societatea Studenţilor Craioveni în Asistenţă Medicală şi Moaşe – SSCAMM, Craiova, Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe;
- Vicepreşedinte SSCAMM, Ionaşcu Giorgiana Maria ;
PARTENERI :
v Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe, din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie ;
v Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj ;
v Inspector Georgică Bercea - Florea .
C. CONTEXT
ARGUMENT
Parteneriatul educaţional trebuie privit nu doar ca un concept, ci ca o modalitate de a educa o atitudine în sprijinul dezvoltării societăţii prin prisma educativă, a dezvoltării unui comportament social corect, pozitiv şi tolerant al membrilor acesteia.
Parteneriatul este unul dintre cuvintele cheie ale pedagogiei contemporane şi presupune participarea la o acţiune educativă comună - la interacţiuni constructive, acceptate de către toţi partenerii, la comunicare şi interrelaţionare.
Acest proiect are scopul de a ajuta adolescenţii care se află în perioada în care simt nevoia de a „descoperi” mai intim fiinţa umană , de a stabili legături noi .
Putem ajunge la concluzia că adolescenţa este o perioadă frumoasă , dar „ingrată” prin conflicte ce pot aparea ca urmare a transformărilor personalităţii .
Indiferent de sex , viaţa unui adolescent poate fi brusc schimbată de apariţia unei sarcini nedorite sau contactării unei boli cu transmitere sexuală .
D. DESFĂŞURAREA PROIECTULUI
§ SCOPUL :
În lungul sistem atitudinal al adolescentului faţă de cei din jur apare în principal nevoia de afecţiune şi de a se confesa în raport cu primele sale relaţii cu persoanele de sex opus sau chiar cu relaţiile cu persoanele de acelaşi sex .
Trebuie ca toţi factorii responsabili cu educaţia sexuală ( familia , şcoala , mass-media ) să se implice corespunzător deoarece cunoştinţele adolescenţiilor în acest domeniu sunt insuficiente pentru dezvoltarea lor armonioasă ca viitori adulţi .
Educaţia sexuală trebuie să se bazeze pe datele şi informaţiile oferite la orele de biologie , în cabinetele medicale şi la programele speciale de consiliere .
§ OBIECTIVE :
Ø Definirea conceptului de sexualitate ;
Ø Ce presupune începerea vieţii sexuale şi cum afectează corpul ;
Ø Concepţie . Contracepţie ;
Ø Determinarea factorilor ce duc la începerea vieţii sexuale mult prea devreme ;
Ø Ce rol are familia în educaţia sexuală a adolescentului , dar şcoala ? ;
Ø Concepţia şi sarcina - riscurile sarcinii în pubertate şi adolescenţă pentru mamă şi copil ;
Ø Comportament sexual responsabil: ce implică începerea vieţii sexuale .
§ GRUP ŢINTĂ:
Ø Elevii din clasa a XII-a ;
§ ECHIPA DE LUCRU:
Ø Ionaşcu Giorgiana Maria ;
Ø Godeanu Violeta Gabriela .
§ DURATA : Semestrul al II-lea, anul 2013-2014
§ ACTIVITĂŢI PROPUSE :
Ø Vizite în şcoli ;
Ø Aplicarea unor chestionare .
§ METODE ŞI TEHNICI :
Ø Chestionar ;
Ø Prezentare Power Point .
§ RESURSE UMANE :
Ø Societatea Studenţilor Craioveni în Asistenţă Medicală şi Moaşe – SSCAMM, Craiova, Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe ;
E. EVALUAREA PROIECTULUI :
Se va face la sfârşitul colaborării, de către părţile implicate în parteneriat, astfel :
Ø chestionare ;
Ø portofolii şi albume de fotografii ;
Ø realizarea unei mape a parteneriatului .
PROIECT DE PARTENERIAT EDUCATIV
A.DENUMIREA PROIECTULUI
TITLUL: ANXIETATEA DE PERFORMANTA
DOMENIUL: psihologic
TIPUL DE PROIECT: la nivel local
B. APLICANTUL
COORDONATOR DE PROIECT
Societatea Studenţilor Craioveni în Asistenţă Medicală şi Moaşe – SSCAMM, Craiova, Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe
· Cenzor SSCAMM- Ana Alexandra Miulescu
· Vicepreşedinte SSCAMM, Ana-Maria Lecu
· Cenzor SSCAMM, Simona Maria Moldoveanu
PARTENERI
Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe, din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie, Craiova
Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj
- Inspector, Georgică Bercea-Florea
C. CONTEXT
ARGUMENT
Anxietatea de performanță este o fobie socială. Elementul său esențial îl constituie frica persistentă și marcată de situațiile sociale sau frica de performanță. Expunerea la situația socială sau de performanță provoacă aproape în mod constant un răspuns anxios imediat.
Scopul acestui proiect este de a identifica frecvența anxietății de performanță întâlnită în rândul studenților și definirea acestei probleme. De asemenea proiectul își propune aplicarea unor chestionare pentru identificarea tipurilor de studenți cu anxietate de peformanță și abordarea acestora în mod individual.
La sfârșitul proiectului se vor identifica strategii, care să reducă gradul de stres de performanță la studenții care se confruntă cu examene și implicit la ameliorarea rezultatelor acestor examene.
D. DESFĂȘURAREA PROIECTULUI
SCOPUL: - identificarea tipurilor de studenți ce prezintă anxietate;
- diminuarea anxietății de performanță.
OBIECTIVE: - adoptare de strategii care vor duce la scaderea nivelului de stres;
- înlăturarea factorilor de stres.
GRUP ȚINTĂ:
ü Studenți
ü Membrii ai SSCAMM
ü Cadre didactice universitare
ECHIPA DE LUCRU:
ü ANA-ALEXANDRA MIULESCU
ü ANA-MARIA LECU
ü MARIA MOLDOVEANU
DURATA: Semestrul al II-lea, anul 2013-2014
ACTIVITĂȚI PROPUSE:
- Identificarea existenţei anxietăţii în rândul studenţilor
- Combaterea anxietăţii
- Măsurători
- Date comparative: înainte şi după sesiune
METODE ȘI TEHNICI:
ü Chestionare
ü Prezentare
ü Statistici
ü Compararea datelor obținute
RESURSE MATERIALE:
ü Chestionare
ü Materiale pentru măsurat
ü Cântar
RESURSE UMANE:
ü Studenți, membrii ai SSCAMM
ü Cadre didactice universitare
PLANIFICAREA ACTIVITĂȚILOR
Nr.crt |
Perioada |
Activitatea |
Locul desfășurării |
1. |
Mai |
Aplicarea unui chestionar în rândul studenţilor |
Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală |
2. |
Mai |
Realizarea măsurătorilor |
Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală |
3. |
Iulie |
Realizarea măsurătorilor |
Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală |
4. |
Iulie |
Compararea datelor şi obşinerea unor metode de combatere a anxetăţii |
Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală |
E. EVALUAREA PROIECTULUI
Se va face la sfârșitul colaborării,de către părțile implicate in parteneriat,astfel:
· portofolii şi albume de fotografii;
· realizarea unei mape a parteneriatului;
PROIECT DE PARTENERIAT
EDUCATIV
A. DENUMIREA PROIECTULUI
TITLU: IMPORTANŢA EVALUĂRII CURENTE A SĂNĂTĂŢII
DOMENIU: EDUCAŢIE SANITARĂ
TIPUL DE PROIECT: la nivel local
B. APLICANTUL
- Societatea Studenţilor Craioveni în Asistenţă Medicală şi Moaşe – SSCAMM, Craiova, Facultatea de Asistenţă şi Moaşe
- Dr. Bogdan Virgil Cotoi;
-Vicepreşedinte Ana-Maria Lecu;
-Preşedinte Laurenţiu Silviu Naum;
-Dr. Sandu Magdalena, rezident anul IV, diabet;
-Dr. Cătălin Cotulbea, rezident anul III, diabet.
PARTENERI
- Facultatea de Asistenţă Medicală şi Moaşe, din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie;
- Primăria Craiova.
C. CONTEXT
ARGUMENT
“Sănătatea este o stare pe deplin favorabilă atât fizic, mintal cât şi social, şi nu doar absenţa bolilor sau a infirmităţilor.”
În tumultul vieţii cotidiene nu trebuie să uităm nici măcar o clipă de importanţa sănătăţii, atât a noastră, cât şi a celor din jur. Trebuie să învăţăm să ne conservăm starea de sănătate şi să prevenim apariţia unor eventuale complicaţii ale stării de bine. Astfel, prin acest proiect dorim să vă aducem în atenţie aceste aspecte şi posibilitatea depistării posibilelor dezechilibre ale organismului din timp, prin măsurarea tensiunii şi glicemiei gratuit de zilele Universităţii de Medicină şi Farmacie, în piaţa „Mihai Viteazu”.
Chiar dacă viaţa se desfăşoară într-o viteză ameţitoare si suntem absorbiţi de grijile şi problemele zilnice nu trebuie să uităm să acordăm atenţie lucrurilor cu adevărat importante pentru noi. Sănătatea nu trebuie să fie un lucru ce ne preocupă doar în situaţii delicate, ci întotdeauna trebuie să avem grijă ca organismul nostru să se păstreze sănătos. Tot timpul trebuie să fiim interesaţi de prevenţie şi nu de vindecare.
Deci declarăm sănătatea ca fiind cea mai importantă prioritate în viaţa noastră.
În plus, dorim promovarea voluntariatului în rândul studenţilor medicinişti, deoarece este unul dintre cuvintele cheie ale pedagogiei contemporane şi presupune participarea la o actţune educativă comună - la interacţiuni constructive, acceptate de către toţi partenerii, la comunicare şi interrelationare.
Iar la final cei implicaţi vor avea parte de câştiguri informaţionale şi morale, obţinând un plus de valoare în vederea conturării, modelării şi dezvoltării personale.
D. DESFĂŞURAREA PROIECTULUI
SCOPUL:
- amplasarea unui cort în piaţa „Mihai Viteazu” pentru monitorizarea stării de sănătate a populaţiei urbane prin măsurarea glicemiei şi a tensiunii arteriale.
OBIECTIVELE:
- descoperirea timpurie a problemelor de sănătate.
GRUP ŢINTĂ:
- o parte a populaţiei municipiului Craiova;
- membri ai SSCAMM.
DURATA: două zile, 6-7 iunie 2014.
ACTIVITĂŢI PROPUSE
- instalarea unui cort în piaţa Mihai Viteazu, din Craiova;
- măsurarea glicemiei şi a tensiunii arteriale;
- realizarea unei statistici asupra stării de sănătate a populaţiei.
METODE ŞI TEHNICI:
- problematizarea;
- măsurarea tensiunii arteriale;
- măsurarea glicemiei.
RESURSE MATERIALE
· tensiometre;
· glucometre;
· stick-uri pentru glucometre;
· alcool sanitar;
· vată medicinală;
· apă;
· pahare unică folosinţă;
· scaune plastic;
· container pentru reziduri sanitare.
RESURSE UMANE
· studenţi, membri ai SSCAMM;
· medici, cadre didactice din cadrul UMF Craiova;
· populaţia din municipiul Craiova.
PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR
Nr. crt. |
Perioada |
Activitatea |
Locul desfăşurării |
1. |
6-7 iunie |
Măsurarea glicemiei şi a tensiunii arteriale |
Piaţa Mihai Viteazu, Craiova |
E. EVALUAREA PROIECTULUI
Se va face la sfârşitul colaborării, de către părţile implicate în parteneriat, astfel:
· portofolii şi albume de fotografii;
· realizarea unei mape a parteneriatului.